Ha marketingről beszélünk, akkor a legtöbbünknek az online dolgok és kifejezések jutnak az eszünkbe: Facebook, Instagram, SEO, Google hirdetések, e-mail marketing. Ebben a gyorsan fejlődő világban tény, hogy ezek az eszközök a leghatékonyabbak nem csak azért, mert rengeteg embert érhetünk el velük hatékonyan, hanem azért is, mert jól mérhetők az eredmények.
A hagyományos eszközök nagy hátránya a mérhetőség hiánya, hiszen nagyon nehéz megmondani, hogy egy napilapban feladott hirdetés ténylegesen mennyi emberhez jut el. Egyáltalán nem biztos, hogy minden, az adott napilapot megvásárlóhoz eljut a hirdetés üzenete. Ugyan ez mondható el a plakátokkal kapcsolatban is. Viszont ezek mellett még mindig óriási és megkérdőjelezhetetlen jelentőségük van a marketing kommunikációban főként bizonyos tevékenységű vállalatok esetében.
Mi tartozik a hagyományos marketingeszközök közé?
Hagyományos marketingeszköz kifejezés alatt nem az ATL és BTL osztályozást értem, mi szerint az ATL (Above The Line) a rádió, sajtó, TV és óriásplakátokat foglalja magába, míg a BTL (Below The Line) minden olyan eszközt, ami a hirdető kezében van, vagyis nem tartozik az ATL-be. A hagyományos jelzővel arra utalok, hogy milyen régóta használják az adott eszközt üzleti célokra. Nyilvánvalóan az online hirdetések nem léteztek az 20. század közepe táján. A következő dolgok pedig valamilyen formában igen:
- plakátok, óriás plakátok, újság hirdetések, megállító táblák, szórólapok, prospektusok, bannerek, POS/POP (in-store) marketingeszközök.
A plakátok sokszínűsége
Egy plakátot rendkívül hatékony módon lehet marketing célokra használni, ha a megfelelő funkciót aknázzuk ki: tájékoztatás és figyelemfelkeltés. A legtöbb esetben nem kell túl gondolni az alkalmazását. Egy üzlethelyiségben, vagy hipermarketben azaz a vásárlás helyén kihelyezett plakátok tökéletesen be tudják tölteni a kívánatos funkciókat, és többre nincs is szükségünk.
Tehát a plakátok kihelyezése sok embert elérve lehet költséghatékony is. A megfelelő plakáttartót vagy plakátkeretet használva variálhatjuk is a megjelenésünket. Léteznek például két oldalas, kirakati, és display plakáttartók. Ezen a linken pedig a standard plakáttartókat nézheted végig: https://www.display-store.hu/plakattartok/standard-plakattartok
Gondold végig üzleted céljait és próbáld ki a plakátokat a marketingkommunikációdban!